Silvia de Groot Fonds: winnaars 9de subsidieronde

Het Dr. Silvia W. de Groot Fonds, dat beheerd wordt door de Vereniging KITLV, is bedoeld om studenten of jonge onderzoekers afkomstig uit het Caraïbisch gebied, bij voorkeur van Marron-afkomst, financieel te ondersteunen bij de voorbereiding van een wetenschappelijke publicatie in de sfeer van de geschiedenis of cultuur van de Caraïben. Jaarlijks is een bedrag van circa € 10.000 te verdelen over één of meerdere aanvragers.

Begin dit jaar werd de subsidie voor de negende keer toegekend. Twee onderzoekers kregen respectievelijk een bedrag van € 5.190 en € 4.500; Nihayra Leona  voor haar onderzoek ‘A Curaçaoan longitudinal study on the effectivity of a Papiamentu-English and Dutch-English bilingual education program’ en Angelo Christiaan voor zijn onderzoek ‘The politics, poetics, and performance of voice in Dutch Caribbean poetry’ (o.v.v. afronding van zijn MA opleidingen Theatre and Performance Studies en Comparative Literature later dit jaar).

Lees hier meer over de winnaars.

Foto: Curaçaoan students – Nihayra Leona.