Silvia de Groot Fonds: winnaars 10de subsidieronde

Het Dr. Silvia W. de Groot Fonds, dat beheerd wordt door de Vereniging KITLV, is bedoeld om studenten of jonge onderzoekers afkomstig uit het Caraïbisch gebied, bij voorkeur van Marron-afkomst, financieel te ondersteunen bij de voorbereiding van een wetenschappelijke publicatie in de sfeer van de geschiedenis of cultuur van de Caraïben. Jaarlijks is een bedrag van circa € 10.000 te verdelen over één of meerdere aanvragers.

Begin dit jaar werd de subsidie voor de 10de keer toegekend. Twee onderzoekers kregen respectievelijk een bedrag van € 4.100 en € 5.900; Ine Apapoe voor haar onderzoek ‘Governance of traditional societies: The character and quality of traditional, modern and dual authority in Suriname’ en Santosh Singh voor zijn onderzoek ‘Plantation Esthersrust: Deciphering silent waters’.

Lees hier meer over de winnaars.