Alicia Schrikker nieuwe voorzitter Vereniging

Op 28 juni jl. trad Susan Legêne na 8 trouwe jaren af als voorzitter van de Vereniging. Zij wordt opgevolgd door Alicia Schrikker. We willen Susan Legêne hartelijk danken voor haar inzet, enthousiasme en inspiratie voor de Vereniging!

Alicia Schrikker is Universitair Hoofddocent koloniale en wereldgeschiedenis aan de Universiteit Leiden. In haar onderzoek focust ze zich op de geschiedenis van kolonialisme in Indonesië en Sri Lanka de 18e en 19e eeuw. Ze publiceerde onder meer over de vroege geschiedenis van rampenmanagement in koloniaal Indonesië en is betrokken bij een internationaal interdisciplinair onderzoek naar de relatie tussen historische ontwikkelingen, klimaatverandering en natuurrampen in de Indische Oceaan en de Westelijke Pacific. Op dit moment leidt ze twee door NWO gefinancierde onderzoeksprojecten over de geschiedenis van alledaags kolonialisme in Azië in de 18e en 19e eeuw en de lange termijngeschiedenis van de Nederlandse koloniale ideologie in Indonesië. Meer informatie.