Brill Verlengt unieke samenwerking met Vereniging KITLV

Koninklijke Brill N.V., de internationale wetenschappelijke uitgever, verlengden de redactionele en Open Access samenwerking met de Vereniging KITLV in de uitgave van twee internationaal vermaarde Engelstalige tijdschriften.

Brill en de Vereniging voor Taal-, Land- en Volkenkunde maken bekend dat zij overeenstemming hebben bereikt over de verlenging van hun samenwerking in de uitgave van de internationaal hoog aangeschreven Engelstalige tijdschriften Bijdragen tot de Land-, Taal- en Volkenkunde (sinds 1853) en The New West Indian Guide (1919). In deze bijzondere overeenkomst sponsort de Vereniging de online openbaarmaking van de Brill tijdschriften, waardoor deze wereldwijd vrijelijk toegankelijk zijn voor geïnteresseerde wetenschappers en studenten. Tegelijkertijd draagt de Vereniging de inhoudelijke verantwoordelijkheid voor de tijdschriften welke redactionele activiteit door Brill financieel wordt ondersteund.

“Onze samenwerking dateert al vanaf 2012 en we zijn erg blij met deze langjarige verlenging”, zegt Sam Bruinsma, Senior Vicepresident Business Development van Brill. “De unieke opzet biedt het beste van twee werelden: de redactionele kwaliteit van beide tijdschriften is gegarandeerd en geaccepteerde manuscripten worden zonder verdere vergoeding in Open Access gepubliceerd, waarvan auteurs en lezers beide profiteren.”

Professor Susan Legêne, voorzitter van de Vereniging voor Taal-, Land- en Volkenkunde, voegt hieraan toe: “Brill staat voor ons voor een uitgeverij die haar rol in het toegankelijk maken van hedendaags onderzoek koppelt aan de ontsluiting van zijn imposante bibliotheek van soms eeuwenoude publicaties. Ze is daarmee een belangrijk instituut voor het vakgebied van KITLV, waar  we graag deel van uitmaken.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sam Bruinsma, Brill, (++31 (0)71- 535 35 17 of [email protected]).

Over Brill
Founded in 1683 in Leiden, the Netherlands, BRILL is a leading international academic publisher in the Humanities, Social Sciences, Biology and International Law. With offices in Leiden (NL), Boston (US), Paderborn (GER) Singapore (SG) and Beijing (CN), BRILL today publishes over 300 journals and close to 1,400 new books and reference works each year, available in both print and online format. BRILL also markets a large number of primary source research collections and databases. The company’s key customers are academic and research institutions, libraries, and scholars. BRILL is a publicly traded company and is listed on Euronext Amsterdam NV. For further information, please visit www.brill.com.

Over de Vereniging KITLV
Het KITLV werd opgericht in 1851 als een Vereniging. Vanaf de oprichting in 1851 tot 2001 was het beheer van het KITLV namens haar leden de verantwoordelijkheid van het dagelijkse bestuur van de Vereniging. Op 1 januari 2001 werd het KITLV een instituut van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Op 1 juli 2014 werd de zorg van de wereldberoemde collecties (boeken, handschriften, beeldmateriaal en andere unica met betrekking tot Zuidoost-Azië en het Caribisch gebied) van de Vereniging aan de Universiteit Leiden toevertrouwd. De Vereniging heeft in samenwerking met Brill haar positie als uitgever gecontinueerd. Het doel van de Vereniging is de bevordering van de studie van de taal-, land- en volkenkunde en de geschiedenis van Zuidoost-Azië, van het Zuidzee-gebied en van het Caraibisch gebied en zijn omgeving. De activiteiten van de Vereniging zijn nauw verbonden met die van het KNAW-instituut KITLV en zijn gericht op zowel leden als niet-leden.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.