Bibliotheekcommissie Vereniging KITLV

De rijke KITLV-collectie is tussen 1851 en 2014 tot stand gekomen. Vanaf 2014 werd het beheer ervan overgedragen aan de Leidse Universiteitsbibliotheek, terwijl de Vereniging KITLV nog altijd eigenaar van de collectie is.

Als vrijwilligers en veelvuldig gebruikers van de KITLV-collectie hebben wij de handen ineen geslagen om KITLV-leden te assisteren met de toegang tot dit materiaal en eventuele vragen. We hopen vanuit onze expertise het contact tussen gebruikers en medewerkers van de UB te bevorderen. Ook adviseren we de Leidse Universiteitsbibliotheek over kwesties die voor de gebruikers van de KITLV-collectie belangrijk zijn. We kaarten het bijvoorbeeld aan als materiaal niet gevonden kan worden en/of het gebruik van de UB-catalogus problemen oplevert, doen aanbevelingen om bepaalde boeken aan te schaffen, en helpen bij de promotie van evenementen en ontwikkelingen die te maken hebben met de KITLV-collectie. We sturen ook vragen door naar de juiste bibliotheekmedewerkers en houden een archief bij om erachter te komen hoe structureel bepaalde problemen zijn.

Eigenlijk deden we dit al enige tijd op persoonlijk niveau, zodat het oprichten van een officieel “klankbord” ons – en ook het KITLV, de Vereniging en de Leidse Universiteitsbibliotheek – een logische volgende stap leek. Hopelijk aarzelen jullie dan ook niet om contact op te nemen met vragen, commentaar en suggesties over de prachtige KITLV-collectie!

Leden Bibliotheekcommissie: Raisa Kamila, Clara Brakel, Els Bogaerts, Maria Reinders-Karg, Peter Worsley, Tom Hoogervorst, William Thierens

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.