Het Bestuur

Het bestuur bestaat uit enthousiaste wetenschappers uit de universitaire en museale wereld en is structureel betrokken bij een aantal commissies die zich bezighouden met de voormalige KITLV Press bij BRILL Publishers, de onderzoeksprogramma’s van het KITLV en de KITLV collectie tot 1 juli 2014. Het bestuur is verantwoordelijk voor het programma van de activiteiten van de Vereniging. Het bestuur van de Vereniging organiseert regelmatig activiteiten die gericht zijn op zowel leden als niet-leden, zoals lezingen, filmvertoningen, workshops etc.

Het bestuur bestaat uit tenminste vier leden, door de (jaarlijkse) algemene vergadering gekozen uit leden. Voorzitter is prof. dr. Susan Legêne, hoogleraar Politieke Geschiedenis aan de Vrije Universiteit Amsterdam; dr. Sikkko Visscher is secretaris en werkzaam voor (en in dienst van) het onderzoeksinstiuut KITLV; drs. Ine Goedegebuur werkte jaren voor KITLV en de Universiteit Leiden en is de penningmeester; bestuurslid prof. dr. Wayne Modest is hoofd van het Research Center for Material Culture, het onderzoeksinstituut van het  Tropenmuseum, Museum Volkenkunde en Afrika Museum, en bijzonder hoogleraar Material Culture and Critical Heritage Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam; bestuurslid drs. Nancy Jouwe is o.a. programmamaker en docent en promovenda aan de Universiteit Utrecht.

Het bestuur van de Vereniging is onbezoldigd.

Susan-Legene

Prof.dr. Susan Legêne